Haurren Errehabilitazio Unitateak

Haurren Errehabilitazio Unitateek banakako errehabilitazio anbulatorioa eta pertsonalizatua eskaintzen dute, kasu hauetan:

• Arazoak eta atzerapenak bigarren mailako garapen psikomotorrean, prematuritatea, pisu baxua jaiotzean, sindrome genetikoak, arazoak erditzean eta jaio osteko aldian.
• Haurren garun-paralisia.
• Haurrek hartutako garuneko kaltea: traumatismoak, nerbio-sistema zentralaren infekzioak (meningitisa eta entzefalitisa).
• Haurtzaroan izandako prozesu onkologikoen edo haien tratamenduaren ondorioak.
Errehabilitazio programak, beharra zein den, arlo batean edo bat baino gehiagotan lan egiten du: fisioterapia, terapia okupazionala, logopedia edo neuropsikologia.Rehabilitción infantil

Estimulazio goiztiarra

Gure tratamendu goiztiarren bidez haur garapenean gerta daitezkeen defizitak arintzen laguntzen dugu. Etengabeko lana da, eta estimuluak ematen dizkiogu garunari, haurrek sentimen-garapen, garapen psikoafektibo, garapen motor eta hizkuntza garapen egokia lor ditzaten. Helburua autonomoak izaten laguntzea eta haien gizarte- eta hezkuntza-maila hobetzea da.

Fisioterapia

Garapen motorra normalizatzea da gure helburua, eta horretarako, zenbait teknika erabiltzen ditugu, hala nola Vojta eta Bobath. Bereziki gomendatutakoak dira, haurren garunaren errehabilitazioan emaitza bikainak lortu dituztelako.

Terapia miofuntzionala

Fonazioan, ahoskeran, murtxikatzean edo irensketan eragin dezaketen disfuntzioak zuzendu behar badira, terapia miofuntzional esaten zaion diziplina aplikatzen dugu. Aho eta aurpegiko organoak berriz heztean datza.

Logopedia

Garuneko Kalteen Menni Sarearen Haurren Unitatearen Logopedia sailean hizkeraren, ahotsaren eta hizkuntzaren arazoak tratatzen ditugu, hartutakoak edo sortzetikoak diren kontuan hartu gabe. Halaber, ordezko komunikazio sistemen diseinuan eta entrenamenduan nahiz hizkuntza aurreko estimulazioan lan egiten dugu.

 Autonomia handitzea

Osasun galerak haurrak eguneroko bizitzaren jarduerak egitean (garbitzean, janztean, elikatzean, esfinterrak kontrolatzean) autonomia galtzea ekartzen badu, terapia okupazionaleko programa bat aztertu eta aplikatzen dugu. Batzuetan etxea eta hezkuntza zentroa egokitu behar dira. Hesi horiek gaintzeko, aholkularitza eta entrenamendua ere ematen ditugu.

Balorazio neuropsikologikoa (kognizioa, jokabidea eta gogo-aldartea)

Zer defizit dagoen aurkitzen dugu, eta horiek murrizteko eta orekatzeko programak definitzen ditugu, haurraren eskola-errendimendua hobetzeko eguneroko bizitzako jarduerak egin ditzan. Horrek barne hartzen du haurraren senideei eta hezkuntza zentroari aholku zerbitzua ematea eta, ikasteko arazoak egongo balira, esku hartzea.

Jokabide-arazoetan esku hartzea

Portaera aldatzeko programak diseinatu eta abian jartzen ditugu, zenbait jokabide disruptibo zuzentzeko, hala nola kontra egitea, aurre egitea, oldarkor agertzea eta abar.

Senideei emandako arreta

Garunean kaltea izan duen haurrarengandik hurbilen dauden pertsonek egoera berri horri eta beren bizitzetan eragiten dituen aldaketei aurre egin behar diete. Menni Sarean senideengandik hurbil gaude, informazioa ematen diegu eta ondorioei aurre egiten laguntzen diegu; zaintzailearen papera hartzen kasu askotan. Bestalde, haurra osatzen laguntzeko beharrezkoa den gogo-aldartea lortzea ere bada beste helburuetako bat.